- Przed wakacjami sprawdziliśmy 55 lokali gastronomicznych m.in. w Świnoujściu, Giżycku, Sopocie, Krakowie i we Wrocławiu. Ponad 60 proc. z nich nie przestrzega przepisów.
- Brak ceny, nieokreślona ilość napojów i potraw, zaniżanie wagi posiłków, brak informacji o szkodliwości spożywania alkoholu i zakazie palenia – to najczęstsze nieprawidłowości wykrywane przez inspektorów.
- Prezentujemy wstępne wyniki kontroli restauracji i barów w pobliżu dworców, przystanków i autostrad.
Pobierz wstępny raport z kontroli oraz wykaz sprawdzonych lokali.
https://player.vimeo.com/video/730222987
Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie
Rzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl
Tagi: ochrona konsumentów, Inspekcja Handlowa, IH, kontrola, gastronomia
Pliki do pobrania
- Wstępny raport z kontroli – gastronomia (2,31 MB, pdf, 2022.07.14)
- Wykaz sprawdzonych lokali (116,94 KB, pdf, 2022.07.14)
- Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego (3,1 MB, mp3, 2022.07.15)