Konin to kolejne miasto, które odwiedziliśmy w ramach projektu „Konsument cyberbezpieczny – aktywna edukacja”. W dniu 22 października 2025 roku, na zaproszenie II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Koninie spotkaliśmy z licealistami, aby porozmawiać na temat bezpieczeństwa w Internecie. Spotkanie cieszyło się wielkim zainteresowaniem młodzieży, w szkoleniu wzięło udział aż 400 uczniów!
Młodzi konsumenci mają w sieci swoje ulubione sklepy internetowe. Nie wszyscy kupują jednak u sprawdzonych sprzedawców. Podczas spotkania młodzież dowiedziała się jak zweryfikować, czy sklep internetowy działa legalnie i na co uważać podczas zakupów. Więcej o fałszywych sklepach internetowych pod linkiem Zakupy wysokiego ryzyka – fałszywe sklepy, udawane polskie marki, nieuczciwi pośrednicy
Jak nie dać się oszukać? Co powinno wzbudzić nasze podejrzenia? Dagmara Kożuszko z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, zachęcała do praktycznego przetestowania swojej wiedzy na platformie edukacyjnej, dostępnej pod adresem www.konsument.edu.pl. Narzędzie interaktywne, zrealizowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów to najlepsza forma nauki przez zabawę.


W drugiej części spotkania opowiedzieliśmy młodzieży czym jest służba cywilna w Polsce, jaka jest jej struktura, misja i zadania na przykładzie Inspekcji Handlowej. Rozmowa z uczniami szkół średnich w ramach projektu „Ambasadorzy służby cywilnej”, to dobry sposób na to, żeby w przystępny sposób przedstawić nasze zadania oraz rolę w państwie. Więcej o projekcie Projekt ambasadorski – Serwis Służby Cywilnej – Portal Gov.pl

