Regulacje dotyczące przedmiotu i terminu załatwiania sygnałów obywatelskich
- Prawo zgłoszenia sygnału obywatelskiego (skargi, wnioski, petycje, listy) przysługuje każdemu.
- Sygnał obywatelski może być złożony w formie pisemnej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub ustnie, przy czym petycja nie może zostać zgłoszona ustnie.
- Sygnał obywatelski musi zawierać dane umożliwiające udzielenie odpowiedzi oraz fakty pozwalające na ustalenie przedmiotu sprawy zgłoszonego przez klienta. Wymogi formalne dotyczące sygnałów obywatelskich określone są we wskazanych poniżej aktach prawnych.
- Zgłoszenie sygnału obywatelskiego jest wolne od opłat.
- Klasyfikacja prawna sygnału obywatelskiego zależy od treści pisma, a nie od jego nazwy.
- Nikt nie jest narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
- skargi i wnioski
- petycje
- ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
Skargi, wnioski, petycje i inne sygnały obywatelskie w formie pisemnej należy kierować na adres:
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Poznaniu
al. Karola Marcinkowskiego 3
60-967 Poznań 9
skrytka pocztowa nr 254
pokój 201, tel. (061) 850 73 55
lub odpowiednio na adres:
skrytki urzędu na platformie ePUAP
poczty elektronicznej: sekretariat@poznan.wiih.gov.pl
Skargi i wnioski można złożyć ustnie do protokołu w siedzibach urzędu. W sprawach sygnałów obywatelskich przyjmują:
- Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej oraz Zastępca przez upoważnionego pracownika w poniedziałek w godzinach: 9.00 – 17.00
- dyrektorzy Delegatur albo pracownicy przez nich wyznaczeni w poniedziałki w godzinach pracy urzędu
- pozostali pracownicy urzędu w godzinach pracy urzędu