Wypełniając zobowiązania wynikające z przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L 305/17 z dnia 26.11.2019 r. ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., poz. 928 ze zm.) Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej wprowadził „Procedurę zgłaszania naruszeń prawa w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej”.
Zgłoszenia naruszenia prawa można dokonać:
- pocztą tradycyjną na adres Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Poznaniu, Al. Marcinkowskiego 3, skrytka pocztowa nr 254, 60-967 Poznań, z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszeń prawa”;
- korespondencją elektroniczną skierowaną na poufną skrzynkę e-mail: sygnalista@poznan.wiih.gov.pl;
- na wniosek zgłaszającego, za pośrednictwem bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, z którego sporządzony zostanie protokół.
Zgłoszenia anonimowe nie są przyjmowane, podlegają rejestracji i są pozostawiane bez rozpoznania.