- Jedno z podstawowych praw konsumenta to prawo do informacji, czyli co i za ile kupuje.
- Kontrole w 2021 r. wykazały, że nie wszyscy przedsiębiorcy prawidłowo eksponują ceny towarów i usług – u ponad połowy skontrolowanych stwierdziliśmy nieprawidłowości.
- Prawie pół miliona partii produktów pod lupą UOKiK. Ponad 15 proc. z nich było źle oznaczone ceną – brakowało informacji o cenie jednostkowej lub jej w ogóle nie było.
Pobierz raport z kontroli oraz wykaz nieprawidłowości.
https://player.vimeo.com/video/723638465
Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie
Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl
Pliki do pobrania
- Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego (5,94 MB, mp3, 2022.06.24)
- Raport z kontroli – ceny (4,85 MB, pdf, 2022.06.23)
- Wykaz nieprawidłowości – ceny (187,44 KB, xlsx, 2022.06.23)